O Klatovských školkách
Obecná charakteristika školy
Mateřská škola Klatovy, Studentská 601, vznikla 1. ledna 2003 spojením deseti mateřských škol v Klatovech do jednoho právního subjektu. Jejím zřizovatelem je Město Klatovy. Mateřská škola byla ustanovena zřizovací listinou, která vymezuje postavení, práva a povinnosti organizace. Od 1. 8. 2016, po uzavření MŠ Sobětice, má mateřská škola devět odloučených pracovišť.
Základní právní předpisy:
- Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
- Vyhláška o předškolním vzdělávání č.14/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- Vyhláška MŠMT č.15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, ve znění pozdějších předpisů.
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (VÚP, 2018)
Vize školy: Mateřská škola jako pestrobarevný svět, přátelské místo k životu…….
- chceme být školou přátelskou a otevřenou vůči všem kulturám, myšlenkám, filozofiím i přístupům
- chceme být školou zajišťující kvalitní předškolní vzdělávání pro děti od dvou do sedmi let v Klatovech a spádových obcí
- chceme být školou vstřícnou pro děti, rodiče i zaměstnance
- chceme být školou pestrou, nabízející širokou škálu různých vzdělávacích programů, metod a forem práce podporujících hru, dětské objevování a kreativitu
- chceme být školou spolupracující, navazující otevřené a konstruktivní vztahy s rodiči i s dalšími subjekty
- chceme být školou současnou, rozvíjející se, vytvářející dobré podmínky i klima pro děti
- partnerství a participace – partnerská a otevřená spolupráce s rodiči, mezi mateřskými školami, spolupráce se zřizovatelem a dalšími subjekty
- principu odbornosti – kvalifikovaný tým pedagogů, asistentů, z morálního profilu zaměstnanců školy a společných zásad pro všechny zaměstnance
- principu otevřenosti – vůči různým etnikům a kulturám, dětem se speciálními vzdělávacími potřebami
- principu angažovanosti – aktivní přístup zaměstnanců k naplňování školních programů
- principu individualizace – individuální přístup k dětem i zaměstnancům škol